.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لاریجانی: کاش اعضای شورای‌نگهبان از نامزدی حمایت نمی‌کردند

رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده شبکه 2سیما مطالب مهمی در باره انتخابات بیان کرد.

به گزارش «فردا»، علی لاریجانی در گفت و گو ویژه خبری گفت: بخش عمده‌ای از مردم تصورشان در باره نتیجه انتخابات با نتیجه رسمی متفاوت است. باید به این تصور احترام گذاشت و حساب این جمعیت زیاد را با گروهی اغتشاش‌گر مخلوط نکرد.

وی با اشاره به مشارکت 85درصدی مردم در انتخابات آن را بی نظیر دانست و راه قدردانی از آن را «صیانت از آراء برشمرد».

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در باره برخی شائبه‌ها گفت: اگرچه شورای نگهبان را افراد متدینی تشکیل می‌دهند اما کاش برخی اعضای آن به نفع یک کاندیدای خاص وارد میدان نمی‌شدند.

علی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای نگهبان باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کند تا اعتماد مردم در رسیدگی به تخلفات جلب شود .

رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره وجود شائبه تخلف در ا نتخابات گفت:‌البته من در مقامي نيستم که بتوانم قضاوت جامعي دراين خصوص داشته باشم زيرا اين وظيفه ناظران و شوراي نگهبان بايد اظهار نظر کنند اما با وجود فرآيند قانوني که براساس آن مجريان و ناظران و نمايندگان نامزدها سرصندوق ها هستند درباره سازوکار قانوني تامل شده است.

وي در عين حال افزود: ممکن است تخلفاتي نيز وجودداشته باشد و وجود شوراي نگهبان به عنوان ناظر به همين دليل است که اگر تخلفي صورت گرفته آن را بررسي کند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: راه هاي قانوني براي رسيدگي به اعتراضات باز است و ما بايد با مهرباني و متانت اين مسير را طي کنيم.

وي با اشاره به اظهار نظر آقاي رضايي مبني بر اينکه در برخي صندوقها بيشتر از آمار واجدان شرايط منطقه آراء به صندوقها ريخته شده است گفت: البته نمي دانم اين حرف درست است يا نه اما ممکن است تخلفي باشد که شوراي نگهبان بايد رسيدگي کند.

رئیس مجلس از نامزدها خواست مطالبات خود را در چارچوب قوانین پیگیری کنند.

به نوشته «خبر»، وی همچنین با اشاره به اینکه حساب اکثریت مردم از عده‌ای آشوب طلب جداست به نیروی انتظامی و بسیج گفت که با مردم مهربان باشند.

لاریجانی گفت: صداو سیما نباید به گونه‌ای رفتارکند که موجب تحریک احساسات مردم باشد.

وی همچنین اظهار کرد: مسئولان باید فضایی را ایجاد کنند که مردم احساس کنند می‌توانند حرفشان رابزنند. مسئولان باید فضایی غیر از خیابان‌ها را برای تجمع در اختیار معترضان قرار دهند و ضمنا صداوسیما فرصت را به منتقدان بدهد.

لاريجاني بر لزوم آرام و معقول کردن فضاي جامعه تاکيد کرد و افزود: هر يک از نامزدها وکلايي براي پگيري کار خود بگيرند که مجلس نيز حتما در پيگيري اين موضوع حساس است.

وي اضافه کرد: کشاندن اين مسائل به خيابان ها به نحوي که موضوع حالت بي شکلي داشته باشد نتيجه بخش نخواهد بود.

لاريجاني افزود: البته من نمي گويم اين موضوع را به خيابانها نکاشنند اما اين نيز داراي قواعدي است و در کشور ما تجمعات چنانچه براساس قانون باشد مانعي ندارد.

وي اضافه کرد: بايد براي تجمعات مجوز بگيرند و در جايي برگزار کنندکه مخل کسب و کار مردم نباشد و اين راه باز است اما چنانچه اين تجمعات بي شکل و بي قانون باشد براي کشور مضرات دارد و مردم را عصباني مي کند.وي گفت:‌من فکر مي کنم نه بايد موضوع تجمعات را نفي کرد و نه بايد درباره موضوع تقلب فضاي غبار آلودي را پديد آورد که ارزش ومقدار اين انتخابات ضايع شود.

رئیس سابق صدا و سیما با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه تاریخی تهران افزود:« بویژه پس از سخنان رهبری، لزوم ادامه این مناظره ها برای تنویر افکار عمومی و همین الان احساس می شود».

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در واکنش به مداخله برخی کشورهای غربی، با ذکر مثال هایی تاکید کرد که «این کشورها بیش از این بی آبرو هستند که نگران ما باشند و از حقوق بشر بگویند».

لاريجاني همچنين با اشاره به بيانيه سناي امريكا درباره مسائل اخير ايران گفت: اين اقدام سناي امريكا يك عمل مفتضحانه و عجولانه بود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران تاکيد کرد که پيوندهاي ديني و عاطفي ميان ملت ايران بسيار عميق است و اين اقدامات آمريکا هيچ تاثيري بر ملت ايران نخواهد داشت .

وی موقعیت کنونی جمهوری اسلامی ایران را یک فرصت مناسب و افتخار آمیز دانست.

رئیس مجلس در پایان از مسئولان و نامزدها خواست فضا را آرام کنند.

گفتنی است که وی، چند روز بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری دهم و با توجه به برخی حوادثی که آن را «ناگوار» خواند، وزیر کشور را مسئول این اتفاقات دانسته بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی 26خرداد تصریح کرد: این روزها شاهد حوادث و اغتشاشاتی در کشور هستیم که لازم است نسبت به آن احساس مسوولیت کنیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری در رسیدگی به شکایت انتخاباتی شورای نگهبان راهگشا بود و امیدواریم این شورا با دقت و سرعت به این موضوع بپردازد و به جامعه گزارش کند و مردم عزیز را در جریان قرار دهد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: به همه آقایان (کاندیداها) توصیه می‌کنیم سیر قانونی را در پیش بگیرند.

وی افزود: از سوی دیگر برخی برخوردهاي نسنجیده و نادرست در کوی دانشگاه و مجتمع مسکونی سبحان و مجتمع مسکونی نمایندگان و چند نقطه دیگر موجب ناراحتی دانشجویان عزیز و ساکنان این مناطق شده است.

زیرا خود من نیز از برخی از این مراکز بازدید داشتم و از چند نفر دیگر از نمایندگان خواستم به این موارد رسیدگی و به مجلس گزارش شود.

لاریجانی اذعان داشت: چه معنایی دارد نیمه شب به دانشجویان در کوی دانشگاه حمله شود و یا ساعت 2:30 بامداد عده‌ای به مجتمع مسکونی سبحان حمله کنند و آسایش ساکنان را برهم بزنند. وزیر کشور در این زمینه مسوول است و باید پاسخگو باشد.

وی گفت: این موارد هم باید در چارچوب قانونی شکل بگیرد و مجلس شورای اسلامی با جدیت این خواسته را دنبال می‌کند.

هم چنین شایان ذکر است که وی طی حکمی، هیئتی را برای بررسی وقایع اخیر بویژه حادثه کوی دانشگاه تعیین کرده بود که آنان ضمن دیدار با نامزدهای انتخابات و رئیس مجلس خبرگان رهبری، پس از دیدار با دیگر مسئولان، گزارش خود را در مجلس قرائت کردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

پراز 31 خرداد 1388
با تشکر از آقای لاریجانی و مواضع مشخص ایشان راستی چقدر به بیطرفی شورای نگهبان ایمان دارید؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.